Recenze: Will Grayson, Will Grayson

středa 20. července 2016

Ahoj!


Jsem tu  já s další recenzí. Tentokrát je to kniha, která je napsána dvěma autory. Johnem Greenem a Davidem Levithanem.

No, kniha se jmenuje Will Grayson, Will Grayson. Kniha má 279 stránek a vydalo ji nakladatelství Yoli.


Anotace:

Will Grayson a Will Grayson jsou dva naprosto rozdílní kluci, kteří spolu (kromě jména) nemají vůbec nic společného. Dokonce se ani neznají. Pak se jednoho dne náhodou setkají... Chicago je dost velké město a dva středoškoláky z jeho opačných konců může dohromady svést leda náhoda. A aby se navíc ti dva jmenovali úplně stejně, totiž Will Grayson, musí ta náhoda být hodně veliká. Jenže opravdový spád věci naberou teprve tehdy, když se do všeho vloží ještě někdo třetí – kamarád jednoho z Willů zvaný Drobek, tornádo v lidské podobě. Drobek je střední útočník školního týmu amerického fotbalu, autor, skladatel, producent, režisér a hlavní hvězda nejlepšího muzikálu všech dob, a především věčně zamilovaný gay. A když ten se do něčeho pustí, můžete si být jistí, že při zdi se držet nebude… Oba Willy čeká řada příjemných i méně příjemných překvapení a postupně si budou muset znovu přebrat všechno, co si mysleli o sobě, o lásce i o přátelství.




Můj názor:

Kniha mě velice překvapila. To, že je to vyloženě gayovská kniha můj názor nijak nemění. Částmi mi ta kniha přišla strašně únavná. Ale pak se zvýšila laďka děje a zase jsem se do knihy plně ponořila. A řeknu Vám, ta kniha se mi četla strašně pomalu. Stránky utíkaly pomalu, strašně.. ☺

Recenze:
Ze začátku knihy jsem nepochopila, že kapitoly jsou odlišné stylem psaním (nebo jak to říct) a v každé je jiný Will Grayson. Ale později jsem to pochopila a knihu jsem si snažila užívat.


První kapitolu začal John Green s postavou prvního Willa Graysona. Ten gay není. Aspoň si to snaží nějak dokázat, protože  ho holka, jmenuje se Jane, nějak nebere. Ale pak začne a něco mezi nimi bude. Will má kamaráda Drobka. Je gay. Ten se zamiluje do každého kluka, kterého vidí. A píše muzikál. Ten se na konci knihy zahraje. A muzikál je o gayech. 



Druhá kapitola je od u mě moc neoblíbeného autora, Davida Levithana. Tady se objevuje druhý Will Grayson. Ten trpí depresemi. Je po uši zamilovaný do Izáka, kterého potkal přes internet. On je taky gay. Má kamarádku Mauru. 



A jak se ti dva dají dohromady? Nebo spíše jak se potkají?

V sexshopu. Druhý Will tam měl sraz s virtuálním Izákem. 
Tam potká prvního Willa. Oba nevěří svým očím. A uším. 
A první Will tam čeká na Drobka, až se vrátí z párty.
No, druhý Will pak zjistí, že Izák neexistuje. Maura si z něho vystřelila. Ale když Will spatří Drobka, tak je hned vedle a na Izáka nějak zapomene. Ti dva se teda dají dohromady. 




První a poslední věta: 
Když jsem byl malý, táta mi říkal: „Wille, můžeš si vybírat kamarády a můžeš si vybírat z nosu holuby, ale nemůžeš vybírat holuby z nosu kamarádovi.“
Možná je obr, ale zrovna teď se vznáší.

Postavy:
Ty už jsem Vám trošku naznačila v ději. Ale je tu pár osob, které mi na knize přišli zbytečné a vůbec se mi nelíbili.
Kdyby nebylo Mauren, Izák by možná existovat. To, že si ho vymyslela, mě docela nemile překvapilo, protože já osobně jsem se na Izáka těšila. Nevím, nějak mi přišlo zajímavé, že se Will seznámil s někým přes internet, ale Mauren mi tu radost zkazila. Ta jediná se mi nelíbila. 


10 věcí, které by jste o knize měli vědět:

Jo, já bych to napsala, jenže nevím co tu mám dát, takže toto budu nechávat na Klárce.. ☺


Úryvek:
jsem z toho tak vedle, že kdyby jste mi ze zadku vytáhli klauna, nepřekvapilo by mě to.
            Možná by to všechno dávalo aspoň trochu smysl, kdyby TEN DRUHÝ WILL GRAYSON, co stojí tady vedle mě, nebyl žádný will grayson, ale zlatý medailista z ujetý olympiády. když jsem ho právě viděl, pochopitelně jsem si nepomyslel hele, ten se taky určitě jmenuje will grayson. to první, co mě napadlo, bylo hele, to přece není izák. věk byl správný, ale obličej úplně jiný, tak jsem ho ignoroval.


O autorech:
Já znám autory oba dva. Tvorba Davida Levithana mě nějak nezaujala, protože kniha Líbali jsme se mě pořádně omrzela.
Ale Johna Greena znám. To asi každý. 

John Green:
Žije se svou manželkou, synem a dcerou v Indianapolisu, stát Indiana (USA).
John je (spolu se svým bratrem Hankem) zakladatelem populárního videoblogu Brotherhood 2.0
V roce 2014 byl časopisem Time zahrnutý mezi 100 nejvlivnějších lidí světa.
John Michael Green (* 24. srpna 1977, Indianapolis) je americký spisovatel a vlogger. Jeho knihy: Hvězdy nám nepřály, Hledání Aljašky, Papírová města, Příliš mnoho Kateřin, Sněží, sněží..

David Levithan:
Benjamin David Levithan (narozen 1.1.1972 v Short Hills,Millburn, New Jersey) je americký spisovatel a editor. David Levithan je autorem mnoha oceňovaných románů. Českým čtenářům je známý především svým románem Den co den. Ve své tvorbě často zmiňuje homosexuální vztahy.


Obálka:

Obálka se  mi líbí. Je taková jednoduchá. Nevím co víc k ní říct. Ale obálka v originálu byla taková více pěknější.

Hodnocení:
Na to, že jsem si tuto knihu nepůjčovala kvůli obálce, ale kvůli Johnu Greenovi, tak mě nenadchla, tak jak jsem si myslela. 
No, ale ne každá kniha musím být dobrá jako ta předešlá. 






61%

Kde knihu koupíte nejlevněji, se dozvíte na Srovname.cz

Natka♥

Jak se Vám moje recenze?
Četli jste už tuto knihu, nebo se na ní chystáte?

4 komentáře:

  1. No, já to nečetla, ale měla bys čtenáře varovat, když spoileruješ ( = vyzrazení zápletky)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště se už budu snažit, abych tam tu zápletku neprozradila. A upozorňovat budu.:)
      NATKA♥

      Vymazat
  2. Nepřijde ti, že je tahle "recenze" plná spoilerů?
    Radím ji přepsat a soustředit se na recenzi jako takovou a ne na popisování děje nebo jako v tomto případě jeho celkové prozrazení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano. Už mi to říkala i Klárka. Jenže já jsem taková, že musím vyzradit celý děj. Ale příště se už budu snažit všechno nevyzradit.
      Ale děkuji za upomínku. Budu se více snažit..
      NATKA♥

      Vymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS