Knihomolské noviny II.

neděle 19. března 2017

Ahoj!
Vítáme vás u opožděného druhého čísla Knihomolských novin. Mooooooc se omlouváme, že vycházejí takhle pozdě. Dnešní noviny budou podobné těm předchozím a my doufáme, že se vám budou líbit ještě více. Věnovaly jsem jim o něco více času, jelikož to bylo o něco náročnější než minule. Budeme moc rády za jakýkoliv ohlas, hlavně za komentáře s názorem. Děkujeme.
Příjemné počteníčko přeje Klárka & Klaudi 

Novinky



Tak dobře. Je tady po dlouhé době seznam pár knížek, které mají za dva týdny.

     Začnu romány. 20.3. má vyjít kniha Až přijde noc od Farela Parretta. A 22.3. uvede Jota Večery v Umbii.
    Navážu historickými romány, tedy knihou Orlové v bouři od Bena Kana, která vyjde 27.3. A také vyjde kniha z ruky Zuzany Koubkové Záhada zlatodolu.
     Mezi podobné žánry také patří společenské romány, kterých má také pár vyjít, a to Život na trampolíně (Frances Whiting) 27.3., Pozlacená klec od spisovatelky Hany Marie Körnerové 30.3. a titul Naše paní doktorka, který napsala Meredith Appleyard 20.3.
     Má vyjít jedna young adult kniha a to v nakladatelství CooBoo 14-14 Přátelství napříč staletími.
     Vyjde také spoustu thrillerů jako například 24.3. Sicilián nebo 20.3. Predátor a Patnáctý skandál.
     Ze Sci-fi se můžete těšit na dvě knihy a to Něco víc a Bestie je zvíře.







Kde sehnat tyto knihy za nejlepší cenu zjistíte na Srovname.cz

Rozhovor


K napsání rozhovoru jsem si vybrala Táňu Moučkovou z blogu Books full od magic. Podle mně má úžasné články a po dočtení tohohle článku se za ní běžte podívat.


1. Co tě vedlo k založení blogu?

Když jsem si zakládala první knižní blog na blog.cz, tak jsem zjistila, jak strašně mě to baví. Našla jsem si svůj koníček, který se stal i mou vášní. To vedlo k založení mého současného blogu Books full of Magic. Začátky pro mě byly docela těžké, nevěděla jsem, jak s blogger.com pracovat a chvíli jsem si myslela, že s tím seknu.

Ale když se vrátím úplně na začátek, kdy jsem začínala se zakládáním různých blogů na internetu, tak si vzpomínám, jak strašně jsem tím byla fascinovaná. Psala jsem o anime, mangách, sobě a tak nějak jsem se propracovala až ke knihám. Což mě chytlo a už několik let naplňuje.


2. Proč bys svůj blog doporučila ostatním?

Poslední dobou nejsem moc aktivní, takže na nové články si u mě člověk počká, ale pokud váháte, zda-li si nějakou knihu koupit, třeba na ní mám recenzi, která vás zaujme. Dost se divím statistikám, které mi ukazují, že i články, které jsem psala dva tři roky zpátky, jsou pořád čtené.


3. Jaký žánr knih máš nejradši. A proč?

Tenhle typ otázek nemám ráda.  Nemám žádná vyhrazení knižní žánr, který bych měla nejraději. Čtu mnoho věcí a ráda se pouštím do nových knižních žánrů. Mezi mé oblíbené však patří fantasy, YA, NA, válečná literatura faktu → ano čtu doopravdy skoro všechno. Nejsem vybíravá.


4. Jaká je první kniha, co tě napadne?

Heh, žádná. Ale zrovna mám po své pravici poleženého Magnuse Chase od Ricka Riordana. I když jsem se ke knize dostala celkem pozdě, tak jsem se na ni hrozně těšila. Rick je geniální autor a jeho předešlé série doslova miluji.


5. Jaká jsou tvé oblíbené knižní postavy a jaké naopak nemůžeš vystát?
Než abych vypisovala jména, spíš uvedu charakteristické rysy, které mám a nemám u knižních postav ráda. Nejraději mám kickass hlavní hrdiny/hrdinky, které se ničeho nebojí a řeknou, co mají na jazyku. Milá a sympatická povaha musí být na místě, stejně tak jako čestnost a aspoň kapka inteligence. Nemám ráda arogantní a povýšené hrdiny. Ale nejhorší jsou hrdinky, které mají IQ tykve. Ty doopravdy nemohu vystát.

6. Máš specifické místo pro čtení nebo čteš kdekoliv?
Kdekoliv. V mém pokoji, ve škole, v autobuse. Nemám žádné „nejoblíbenější čtecí místo“, které bych preferovala. Jsem zvyklá číst i ve škole, někdy mi sice hluk okolo mě vadí, ale většinou se dobře adaptuji, a pokud je kniha poutavá, tak se soustředím pouze na čtení a nevnímám to, co se děje okolo mě.


7. Když se řekne kniha, co první tě napadne? A dokážeš to odůvodnit?
Obsese? Koníček? Vášeň? Nevybaví se mi ani tak kniha, jako taková, ale spíš můj vztah ke knihám a čtení obecně. Čtu již odmalinka,  ale silné pouto ke knihám jsem si vytvořila tak šest možná sedm let zpátky, kdy jsem začala číst Školu noci a zjistila jsem, že přečíst pět knih za týden není nemožné. Kdo potřebuje spánek, ne?

8. Co právě čteš a proč sis tuhle knížku vybrala?
O Magnusovi jsem již psala, ale mám rozečtenou i knihu Sůl moře od Ruty Sepetys. Proč jsem si ji vybrala? Četla jsem autorčiny předešlé dvě knihy, do kterých jsem se zamilovala. Líbí se mi její styl psaní, i když zrovna a této knihu je tak trochu neobvyklý. Obálka, do které se člověk zamiluje na první pohled, je též dalším důvodem.

9. Máš nějaký blog, na který se díváš pravidelně?
Úplně pravidelně blogy nesleduji, ale ráda se vracím například k Syki, Vendee, Kath. Stručně řečeno k těm, které blogovali, když jsem si skoro před pěti lety zakládala blog. Nemám předsudky vůči novým či nově začínajícím blogům, jen mě žádný neoslovil natolik, abych se vracela. Přijde mi, že mnoho z nich je strašně stereotypních – ale je to tím, že česká knižní blogosféra se za posledních pár  let obrovsky rozrostla. Což je dobře, čím více lidí bude šířit své myšlenky a přemlouvat své okolí, aby četli, i když jim to přijde nudné, třeba se naše generace trošku polepší.

10. Se kterým autorem by ses nejradši setkala?
Jen s jedním? To je strašně moc těžké! Ale řekněme, že bych se přenesla do devatenáctého století a ráda se setkala s Edgarem Allanem Poem. Je to ikonický autor hororů a jeho báseň Havran či povídky jako je Černá kočka, jsou pro mne pokladem. Je to jeden z mála autorů, o kterém jsem si dobrovolně přečetla životopis a kdykoliv narazím na nějaký článek o něm, tak si ho musím přečíst. Takže až někdo vynalezne stroj času, budu vědět, koho chci navštívit.
Klárka


Citáty


 Nevím jak vy, ale já citáty mám strašně moc ráda. Dost často totiž vystihují obyčejný život. Do komentářů mi můžete napsat váš oblíbený, možná se objeví v příštím čísle. 
Nemyslím si, že člověk ví, kdo je pro něj ten pravý, dokud ho nepotká.
Dcera, Kiera Cass
Každý může zradit.
Rudá královna, Victoria Aveyard 
Pochybnosti jsou špendlíky, které propíchnou záchranný člun.
 Sirotčinec slečny Peregrinové (omlouvám se, nevím ve kterém díle), Ransom Riggs
 Nemusím se tolik bát loučení, protože loučení nemusí být věčná.
 Všem klukům, které jsem milovala, Jenny Han
Když smůla ví, kdo jsi, staň se někým jiným.
Dám ti slunce, Jandy Nelson

Klaudi

Víte, že?


Knihkupci po celém světě za 1 sekundu prodají 57 knih. Kdybychom pak vedle sebe poskládali všechny knihy, které byly za jediný den na celém světě prodány, potřebovali bychom knihovnu dlouhou 125 kilometrů.



Klaudi

Chvilka k zamyšlení


Prvním rokem se učím němčinu. No, občas to je nuda. Jednou jsem tak přemýšlela nad Papírovými městy od Johna Greena. Nevím proč, prostě mě to tak napadlo. SPOILER NA PAPÍROVÁ MĚSTA Víte jak hlavní hrdina našel hlavní hrdinku podle toho, že neuznávala, aby se velká písmenka psala pouze na začátku věty, a proto je psala kam se jí zachtělo? Pak někde napsala takto komentář, bum a on ji našel. Jak tím pádem tato kniha může fungovat v němčině, když němci píší velká písmena i u podstatných jmen? Tím pádem kniha ztrácí pointu. Chudáci, takový krásný příběh to byl...
Klaudi

Znáte je?


Tuhle rubriku měla mít původně Klaudi, ale potom jsme se dohodly, že to budu psát já, protože toho mám míň. Takže tady je můj první méně známí autor.
Vybrala jsem si Ericu Bertelegni, která se narodila 16. 5. 1997. Takže jí letos bude dvacet let. O téhle autorce se toho moc neví, ale vybrala jsem ji z prostého důvodu. Svou první, a jedinou, knihu napsala už ve svých třinácti letech. A tak se stala mým vzorem. Myslím, že by bylo dobré, aby se o ní vědělo trochu víc. Je z Itálie a žije v malém městečku jménem dell'Oltrepó Pavese. A miluje čtení.

Její knížka se jmenuje 100 přání a je o Auroře, která objeví kouzelné knihkupectví Magika a dostane moc na splnění 100 přání. Dobrých i špatných. Aurora toho v knížce hodně zažije. Knížka má zajímavý námět a přijde mi úžasné, že někdo dokáže napsat a vydat knihu už ve třinácti.

Klárka

ZKLAMÁNÍ
Zklamal mě Křišťálový meč.
Ta knížka byla prostě o ničem. Nedočetla jsem ji. Do čtení jsem se musela nutit až jsem řekla a dost a papa. Kniha se vrací k majiteli.





Klaudi


Tak a tímto končí naše hooodně zpožděné Knihomolské noviny. Snad se vám líbily a ač to bude znít neuvěřitelně, pokusíme se vydat další za dva týdny.


Klárka a Klaudi




Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS