Recenze: Zmizelé dívky

pátek 29. července 2016

Ahoj!

Vítám Vás u další recenze.
Jak jste si asi na našem instagramu všimli, tak já (Natka) jsem vyhrála soutěž s Klárkou, kdo tuto knihu přečte dříve. 
Já, když jsem za Klárkou přišla, ona mi řekla že tu knihu nedočte. A já jsem ji samozřejmě mohla říct, jak to skončilo. 
Já Vám dneska přiblížím o čem tato kniha, ale konec nevyzradím. 




Anotace:

Dara a Nick bývaly nerozlučné, ale to bylo předtím – před tím, než Dara políbila Parkera, nejlepšího kamaráda Nick, a před tou nehodou, po které zůstala Dařina krásná tvář zjizvená. Od té doby se sestry naprosto odcizily a nemluví spolu. 
Nick se sice rozhodne, že vše, co ztratila, získá zpět, ale Dara už má jiné plány. A když o svých narozeninách Dara zmizí, Nick si zpočátku myslí, že je to nějaká hra, že se Dara zase předvádí. Ale zmizela i jiná dívka, devítiletá Madeline Snowová, a Nick je čím dál víc přesvědčená, že ta dvě zmizení spolu souvisí. A teď musí najít svoji sestru dřív, než bude pozdě.
Lauren Oliverová ve svém nejnovějším románu vytvořila svět ztrát a podezírání, v němž obě sestry hledají nejen jedna druhou, ale i samy sebe.


Můj názor:
Kniha mi přišla velice zajímavá. Celkový děj se mi velice zamlouval. Více zajímavá pro mě ale byla až ta druhá půlka knihy. A konec..




Recenze:
Už samotný název sám od sebe vypovídá o čem tato kniha bude..
Dara a Nick se kdysi měli hodně rády. Vše to ale zkazilo to, že Dara se začala scházet s Nickiinim nejlepším kamarádem Parkerem (To je příjmení, ale všichni mu tak říkají). Od té doby se nemají tolik v lásce, jak tomu bylo kdysi.
Vše ale změní jeden osudný okamžik. Autonehoda. Každé se něco stane, ale ze všeho se dostanou.
Holky spolu bydlí ve stejném domě. Ale nevídají se a nedokážou se zase vrátit do dřívějších časů. 
Jednou se ale stane něco, co by Nick nikdy nenapadlo. Její mladší sestra Dara o svých sedmnáctých narozeninách zmizí. Je pryč.


Po autonehodě jde Nick žít k otci a Dara zůstane u matky. Jenže, po nějakém čase se Nick vrací opět k matce a jejich vztah je v koncích. Nick se to všechno snaží napravit, ale Dara se ji vyhýbá.

Nick chtěla pracovat na brigádě, kterou už měla dříve domluvenou, ale místo toho ji matka domluví brigádu v zábavném parku. Tam se opět potkává s Parkerem a je na něho naštvaná. Přesto se to její napravování vztahů k něčemu hodilo. Parkerovi odpustila a baví se s ním normálně.
Během toho všeho dojde k události, která se řeší celou knihu. Zmizení jedné malé devítileté dívky Madeline. Celé město ji začne hledat. A pak dojde ke zmizení Dary a Nick se jí rozhodne hledat. Myslí si, že jejich zmizení spolu souvisí. Ale tak to není. 
Najde se Dara? A Madeline? Skončí tato kniha dobře nebo špatně?
To je už na Vás jestli to zjistíte.

Vlastně, to co jsem teď napsala, tak se odčtete v anotaci..☺

Kniha byla plná nenávisti, strachu, ale i lásky. 
Autorka to vše pěkně napsala a děj je velice poutavý. A na to, že je to od Lauren Oliverové moje první kniha, tak vím, že u této autorky budu pokračovat.


Ukázka:
Dara odstrčí polštáře a sedne si. Natáhne se, aby mi telefon vyrvala z ruky. „Co blbneš?“ Když ruku s telefonem odtáhnu, aby na něj nedosáhla, zakoulí očima. „To myslíš vážně?“
„Panebože.“ Zvednu se a teatrálně nad fotkou zavrtím hlavou. „Ariana v tom triku vypadá jako coura převlečená za čmeláka. Jako kámoška jsi ji měla říct, že nemá kombinovat žlutou a černou.“
„Naval mi ten mobil.“
Ustoupím o krok dozadu, abych se jí vyhnula. Dara nemá jinou možnost než vstát z postele.
„Ha!“ zasměju se triumfálně a znovu ustoupím, když chňapne po telefonu. „Vylezla jsi z postele.“
„To není vtipný,“ zavrčí Dara. Ale aspoň už nevypadá jako opuštěná panenka vyvržená příbojem na pobřeží polštářů a špinavých podušek. V očích ji vztekle blýská. „Tohle není vtip.“

První a poslední věta:
"Chceš si hrát?"
A možná má pravdu.


O autorce:
Vlastním jménem Laura Schechter. Narodila se v New Yorku. Maturovala na University of Chicago v roku 2004. Její rodiče jsou oba profesoři literatury a už od mala ji a její sestru vedli k tanci, malování a čtení. V mladosti si psala vlastní pokračování příběhů knih, které četla a měla ráda. V současnosti žije v Brooklyne se svým snoubencem Michaelem.
Obálka:
K tomu není co dodat, protože obálka sama o  sobě se mi strašně líbí. Je hodně jednoduchá a to je na ní to pěkné

Takže.A to by bylo z mojí recenze vše. Doufám, že jsem Vás nezklamala.

Pokud si chcete knížku koupit, její nejlepší cenu zjistíte na Srovname.cz


90%

Natka♥


Líbila se Vám tato recenze?
Četli jste už tuto knihu nebo se na ni teprve chystáte?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS