Rozhovor (Ells)

sobota 30. července 2016

Ahojte!

Vítáme Vás u dalšího rozhovoru. A jako minulý rozhovor to je s knižní blogerkou. Tentokrát je to Ells ze Světa nadpřirozena. Jsme moc rády, že si na nás udělala čas. Tak my doufáme, že se Vám rozhovor bude líbit.




My:
Ahoj! Jdeme rovnou k věci?
Ells: 
Ahoj! Ok.
My:
Proč sis založila blog? Co tě k tomu vedlo?
Ells:
No, asi to začalo tím, že jsem přečetla Stmívání... Tehdy jsem se přihlížela po někom, kdo čte taky, až jsem narazila na Knižní nekonečno, kde bylo spoustu tipů na další knihy. Uvědomila jsem si, že bych chtěla mít podobný blog, a tak jsem si ho založila.
My:
Takže knížka Stmívání tě přivedla ke čtení?
Ells:
Dalo by se to tak říct, i když jsem četla už dřív. Nejprve pohádky (Povídání o víle Amálce...), pak i tlustší knihy (Barykov, Mumínci, nakonec i Lovci mamutů a Osada havranů). Ale dráhu YA započalo Stmívání, to ano.
My:
Pohádky o víle Amálce jsem četla v šesté třídě jako povinnou četbu... Protože už nic jiného nezbylo. Čteš pravidelně každý měsíc?
Ells: 
To my povinnou četbu na základce neměli. Ano, většinou každý měsíc - pokud se nic nepokazí a nejsem moc ve stresu.
My: 
A kolik knížek přibližně přečteš za měsíc?
Ells:
 Když mám náladu, tak i deset. Když ne, tak 1-2. Ale většinou jsou to ty průměrné 3-4 knihy, pokud nepočítám komiksy.
My: 
U nás je průměr asi 3. Se kterým nakladatelstvím spolupracuješ nejradši?
Ells: 
No, co se týče spolupráce, tak asi s Knihcentrem - je nejvíc knížek na výběr a vede to tam milá paní. Co se týče nakladatelství, tak Baronet.
My: 
A se kterým nakladatelstvím jsi spolupracovala nejdřív?
Ells: 
Asi jako každý s Fragmentem. Docela mě šokovalo, když jsem se dozvěděla, že existuje i něco jako recenzní výtisky a euforie, že jsem uzavřela svou první spolupráci byla neskutečná.
My: 
My bychom taky chtěli spolupracovat s Fragmentem, ale zatím jsem se k tomu neodhodlaly. Čteš radši romány nebo fantasy knih?
Ells: 
Doporučila bych to zkusit, za to nic nedáte. Dřív bych asi odpověděla, že fantasy, ale poslední dobou mám ráda silné romány, které působí na srdce i na duši. Ať už jsou to romanťárny, nebo opravdu silná vzpruha v podobě Zlodějky knih, nebo V šedých tónech.
My: 
V šedých tonech je podle Natky úžasná knížka. Jakou dobu čteš jednu knížkušedých tonech je podle Natky úžasná knížka. Jakou dobu čteš jednu knížku
Ells: Ano je, na Rutu Sepetys budu stát v říjnu frontu. Co se týče doby čtení... Pokud mě kniha fakt hodně chytne a je krátká, tak jeden den, pokud je už tlustší, tak dva dny a pokud je to super mega tlustá kniha, nebo se mi z nějakého důvodu do ní nechce (složité na city, pochopení, nebo je jen nudná...), tak klidně i měsíce.
My:
Co je podle tebe tenká knížka?
Ells:
Do dvou set stran
My:
Tak to jo. Která knížka ti trvala přečíst věčnost?
Ells:
To vím úplně přesně. Muži, kteří nenávidí ženy. Bylo to šílené na mozek, i city, působilo to brutálně, i působivě zároveň. Doteď jsem ještě nesebrala sílu přečíst si druhý díl.
My:
To čte teďka mamka! Viděla jsem tvůj profil na Wattpadu. Čteš ho hodně?
Ells:
Upřímně ji lituju, po přečtení bude pěkně vyšťavená a bude mít o čem přemýšlet. Ano, čtu fakt hodně. Studuju obor knihkupecké a nakladatelské činnosti, takže musím zchroustat i deset knih z povinné četby. A někdy i víc, když se mi ze seznamu něco zalíbí.
My:
Co to je za obor?
Ells:
To co říká, můžeš z toho dělat knihkupce, nakladatale, nebo cokoliv kolem knih, když víš, jak zapůsobit (recenzent, editor, překladatel...).
My:
Na svém blogu jsi vymyslela knižní výzvu. Jsi za to ráda?
Ells:
No, já jsem vždycky ráda, když spustím nějaký projekt. Ale konkrétně knižní výzva má fakt úspěch a doufám, že i lidem pomáhá trochu popohnat to čtení, protože jde hlavně o motivaci a taky spokojené mlasknutí, kolik že jsem to za ten rok přečetla.
My:
My se jí taky účastníme. O kterého nakladatelství tam máš nejvíc knih?
Ells:
Za tento rok? Tak to fakt netuším, ale protože jsem teď četla Death Note, co má 13 dílů, tak to bude asi Crew.
My:
Právě jsi předem odpověděla na mojí otázku, která zněla: Čteš radši jednu knížku nebo knížky na pokračování?
Ells:
No, to spíš ne, protože knížky na pokračování nejsou tak kvalitní jako jednodílné. Ideální je trilogie a i tak si nemůže být čtenář jistý, že to ten autor napíše dobře. Ideální jsou jednodílné, protože to pak nezabírá moc místa v knihovně.
My:
S těma trilogiema s tebou naprosto souhlasíme. Která je tvoje nejoblíbenější trilogie?
Ells:
Uf, to asi Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Tam to fakt graduje.
My:
Tuhle knížku jsem dostala na narozeniny. A moje kamarádka říká že je strašně strašidelná. Je to pravda?
Ells:
Částečně. Hlavně na konci je to hodně, hodně hororové. Ale spíš je to opravdu podivné.
My:
Začínám mít strach. Jaká je nejstrašnější knížka, kterou jsi přečetla?
Ells:
Pokud ve smyslu "strašidelná", tak to bude Anna krví oděná, ale spíš protože já obyčejně horory nečtu. Pokud strašná kvalitou, tak Danteho holka / Girl Online a nejvíc jsem alergická na Hvězdy nám nepřály.
My:
Natka přečetla všechny tři a říká, že jsou všechny úplně strašně dobré. Jaké jsou naopak tvoje nejoblíbenější knížky?
Ells:
No, každému se líbí něco jiného. A hele, jsem ráda, že konečně někdo řekl knížky v množném čísle! Úplně na prvním místě je to Pýcha a předsudek, pak Zlodějka knih, Jane Eyre... Z YA třeba Eleanor a Park a fakt hodně miluju pohádkovou tetralogii Měsíční kroniky.
My:
My s Natkou bydlíme kousek od sebe a povídáme si o knížkách. Máš taky někoho takového?
Ells:
Pokud nepočítám kamarádku, která je až v Ostravě (já bydlím kousek od Brna), tak jedna bydlí v poblíž, ale moc si s ní poslední dobou nepíšu.
My:
Tak jo. Děkujeme za odpovědi a za to, že sis na nás udělala čas. Užij si zbytek dne
Ells:
I já děkuji, také přeji krásný den.

Tak a to by bylo vše. Doufáme že se vám tento rozhovor líbil..

Natka a Klárka
♥♫

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS