Recenze: Loď mezi hvězdami (celá série)

úterý 29. listopadu 2016


Ahoj!
Na tomto blogu se již objevila recenze na první díl této série, jelikož to byla jedna z prvních recenzí, tak si dovolím udělat takové obnovení a to rovnou na celou sérii a ještě navíc na e-novelu. Vítejte na vesmírné lodi Universum!

Když si jen tak jdu tou naší uličkou knihovní, spatřím zvláštní knihu docela lalala.        Ano, je to taková parodie na písničku, ale vlastně se to teď hodí. Tato knižní série je už asi tři roky stará, ale podle toho se knihy nehodnotí. Někdy v knihovně objevíte to, co vám knihkupectví nemůže nabídnout. Já jsem narazila na různé záložky, či dokonce vzkazy.        
Na Databázi knih jsem zjistila, že existuje ještě novela k této sérii. Mimochodem na pravé liště máte aktulizované naše sociální sítě. Neváhala jsem a přečetla jí hned. Byla to moje první e-kniha a vlastně to je na tomto blogu první recenze na elektronickou knihu.


Loď mezi hvězdami

Autor: Beth Revisová
Série: Loď mezi hvězdami (1.)
Originální název: Across the Universe
Žánr: literatura světová, sci-fi, fantasy, pro děti a mládež
Rok vydání: 2012 (v originálu: 2011)
Počet stran: 360
Nakladatelství: CooBoo


                

        Anotace:
(z databáze knih)
Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít... 

Děj:
Amy Martinová se nechá zmrazit spolu s rodiči a dalšími devadesáti sedmi lidmi, s tím, že za dalších tři sta let probudí na nové zemi Centauri. Vše bohužel nejde podle plánu, vzbudí se o padesát let dříve. Na lodi je jiná. Všichni vypadají skoro stejně, snědší pleť, hnědé oči a vlasy. Vedoucí lodi - Otec, ji označí za zrůdičku, nepodařený experiment, protože je jiná. Světlá pleť, zrzavé vlasy. Amy je nešťastná, loď je pro ní klec, lidi ji nenávidí, rodiče se vzbudí až za padesát let. Má však jednoho kamaráda, Syna. Někdo začne zabíjet zmrazené. Amy se bojí o své rodiče, proto po vrahovy začne pátrat.

Můj názor:
Já miluju knihy z budoucnosti. Takže jsem neváhala a šáhla po této knize. Více méně, kniha mě tak do poloviny nebavila. Myslela jsem, že ji vrátím nedočtenou, ale nedalo mi to a já ji musela dočíst. Nelituji toho.
Obálka:
Je opravdu krásná. Ty barvy krásně ladí. Můžete na ni vidět Amy, Syna a samozřejmě hvězdy.

Hodnocení:
80%

Pozor obsahuje spoiler na Loď mezi hvězdami!!!

Milion sluncí

Autor: Beth Revisová
Série: Loď mezi hvězadmi (2.)
Originální název: A Million Suns
Žánr: sci-fi, fantasy, pro děti a mládež
Rok vydání: 2012 (v originálu: 2012)
Počet stran: 360
Nakladatelství: Coo Boo






       Anotace:
(z databáze knih)
Celé UNIVERSUM je jedna velká lež. Když se to jeho obyvatelé dozvěděli, rozpoutal se chaos.

Jsou to už tři měsíce, co Amy odpojila. Kam se podívá, všude stěny, už tři měsíce. Syn se ujal velení lodi a rozhodl se skoncovat s Phydusem a přestat svým lidem lhát. Jenže ani on nezná celou pravdu, a když spolu s Amy začínají zjišťovat, co všechno jim zatím zůstalo utajeno, je jasné, že mají před sebou dlouhou cestu, na níž si každý krok musí tvrdě vybojovat. Jak to bude dál s Lodí mezi hvězdami? 
Děj:
Po smrti Otce a zmrazení Oriona se lidé začínají vzpamatovávat z vysazení Phydusu - drogy, která je dělala chodícími, prázdnými schránkami. Někteří nejsou spokojení s vládou šestnáctiletého Syna. Začínají se bouřit. Díky tomu nejsou Syn a Amy často spolu. Amy se nudí a nalezne první stopu od Oriona, který se ji ptá, jestli je opravdu dobrý nápad přistát na planetě Centauri. 

Můj názor:
Druhý díl je o něco lepší než ten první. Docela mě iritovali ti lidé, co se bouřili. Já bych jim ten Phydus zase nasadila. Tento díl je samá záhada, tajemství. Autorka si dala tu práci a promyslela indícii po indícii. Toto mám strašně ráda. Kniha je plná zvratů, takže se při čtení nebudete nudit.

Obálka:
Můžeme zde vidět opět Amy se Synem, jak stojí a dívají se na planetu. A zase spousty, spousty hvězd. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že stojí ve "vyhlídce na hvězdy". 

Hodnocení:
80%

Pozor, obsahuje spoiler na Milion sluncí!!!

Všechny barvy Země

Autor: Beth Revisová
Série: Loď mezi hvězdami (3.)
Originální název: Shades of Earth
Žánr: sci-fi, fantasy, pro děti a mládež
Rok vydání: 2013 (v originálu: 2013)
Počet stran: 382
Nakladatelství: Coo Boo





       Anotace:
(z databáze knih i z knihy)
Amy a Syn konečně opustili skličující zdi vesmírné lodi Universum. Jsou připravení začít znovu, vybudovat si nový domov – na Zemi Centauri, planetě, ke které musela Amy plout přes celý vesmír. Ale nová Země není rájem, v který doufala. Jsou tu obrovští pterodaktylové, květiny, jejichž vůně vás paralyzuje, a tajuplné ruiny, které skrývají mnohem více, než se na první pohled zdá. A největší tajemství? Že by na této planetě nebyli sami? A pokud chtějí zůstat, budou muset bojovat!

Děj:
Amy a Syn konečně přistanou na planetě. Amy rozmrazí své rodiče. Avšak nic není tak jak se zdálo. Jsou zde velcí tvoři, kteří útočí na člověka. Strom, jehož květiny vás omráčí. Plno nástrach, které čekají na každém kroku. Navíc pomalu zjišťují, že nejsou na planetě sami. Budou se muset bránit, jenže se pokazí všechno co může.
Můj názor:
Kniha byla celkově zajímává, dělo se spoustu věcí. Bohužel mi chyběla fantasie autorky. Panebože nová planeta! A ona o ní napíše ani ne půl stránky? Ok, něco tam napsala, ale mě to prostě nestačilo. 
Ukázka:
Náhodná ukázka ze strany 71, kapitola 11 z pohledu Amy:
Táta posílá lidi ven zhruba po stovkách, na každých deset lidí jeden ozbrojený voják. Když organizuje skupiny věnuju Synovi vítězoslavný pohled. Zamračí se a odvrátí se.
,,Co ti je" zeptám se tiše, když táta vysílá první skupinu.
,,Nic." Syn se mi nepodívá do očí.
,,Ne," namítnu tak rozhodně, že se na mě překvapeně podívá. ,,Nemůžeš být jen tak nevrlý a neříct mi, co se stalo. Co tě trápí?"
,,Nepřipadá ti to trochu jako... manipulace?" zeptá se.
,,Co?"
Syn se podívá na dveře, kde stojí táta a rozdává příkazy vojákům, kteří před ním stojí v pozoru.

První věta:
Z pohledu Amy.
,,Počkej, hlesnu.
Poslední věta:
Z pohledu Amy.
Vždycky.
Obálka:
Opět obsahuje ty fascinující hvězdy. Je to pohled z lodi na zemi Centauri. Aspoň myslím. No, už jsem viděla i hezčí obálky.

Hodnocení:
80%

A tak mi unikají

Autor: Beth Revisová
Série: Loď mezi hvězdami
Originální název: As They Slip Away
Žánr: sci-fi, fantasty
Rok vydání: 2013 (v originálu: 2013)
Formát eknihy: PDF
Počet stran: 47
Nakladatelství: CooBoo




      Anotace:
(z databáze knih, jelikož tato kniha ji nemá na obalu)
A tak mi unikají. Tak se jmenuje e-novela, která se odehrává na Universu před tím, než se Amy Martinová probudí a Syn přebere vedení. Popisuje život v Nemocnici během Otcovy vlády. Hlavní roli tu hrají především na postavy, které byly v příběhu v pozadí. Ale nepřijdete ani o Harleyho, Oriona nebo Victrii.
Vzpomínáte si na dívku, co očkovala králíky? Jmenuje se Seléné a dříve byla zpěvačkou žijící na vesmírné lodi, kde se oceňují jenom dovednosti nutné k přežití. Místo obvyklých přednášek o fyzice se má spolu se svými kamarády „blázny“ naučit důležitosti umění. Od Kronikáře. Od Oriona. Její úkol ji spojí s mladým sochařem Luthorem a jejich nebezpečný románek dokáže, jak jen může být život děsivý, když jste uvězněni na vesmírné lodi pod vládou bezcitného diktátora.
Knížka je o Seléné. Pamatujete, jak ji v Milion sluncích Amy se Synem našli mrtvou? 
Děj:
Mnohé jste jistě pochytili z anotace. Abych vám neprozradila až moc, tak vám řeknu na jaké části byla kniha rozdělena. Má samozřejmě i kapitoly.
Tři měsíce předtím, než umřu
Sedm let předtím, než umřu
Den, kdy umřu
Můj názor:
Toto byla moje první ekniha. Přečetla jsem jí asi za dvacet minut. Taková odpočinková kniha. Můžete si ji přečíst i když jste nečetli předchozí knížky.
Ukázka:
1.
 Tři měsíce předtím, než umřu 

Dívám se na košík injekčních stříkaček. Jsou tak štíhlé a pěkné, každá z nich naplněná žlutou tekutinou, která mi připomene zlatý lak. „Vakcína,“ řeknu. Na floppyně si ověřím, co mám dnes na práci. Nahoře na obrazovce je tabulka nadepsaná GENETICKÁ MODIFIKACE. To je… divné. V těch stříkačkách je vakcína. Řekl mi to Otec. Dneska ráno, sám mi ten košík přinesl. „Seléné,“ řekl mi vlahým a mírným hlasem, „tohle je vakcína pro králíky. Každému z nich dej plnou dávku.“ Oči mě pálí a bolí, jak pročítám text na floppyně. O vakcíně se tu nic nepíše. Hlavou mi projede ostrá bolest. Otec tvrdil, že je to očkování. „Očkování,“ řeknu nahlas a na rtech mi zahraje náznak úsměvu. Poklepu na košík se stříkačkami, jako bych ho uklidňovala, že je skutečně tím, čím je. Nezáleží na tom, co se píše na floppyně. Záleží jen na tom, co říká Otec. Všechno je tak, jak to řekne Otec.
strana 3.
První věta:
Dívám se na košík injekčních stříkaček.

Poslední věta:
Ale aspoň při tom zpívám.
Obálka:
Hvězdy. Stejně jako v celé sérii. Mě osobně se moc líbí.

Odkaz na eknihu:

Hodnocení:
90%

O autorce

Beth Revis se narodila a vyrůstala na úpatí Apalačských hor v Severní Karolíně. Její oblíbený autor všech dob je CS Lewis. Je bývalá učitelka a žije se svým manželem a psem na venkově v Severní Karolíně. Její cíle jsou: procestovat celý svět v 80 dnech, prozkoumat měsíc, a nalezení Narnie.
Beth Revis je autorem nejlépe prodávané NY Times Across the Universe série, publikoval Razorbill / Penguin v USA a je k dispozici v 17 zemích. První kniha trilogie, Across the Universe, je „chytře provedený thriller“ podle Booklist, a druhá kniha, A Million Sunns, bylo přivítáno LA Times jako „rychlá, akční a s rychlým spádem“. Poslední kniha trilogie, Shades of Earth, vyšla na počátku roku 2013.
(zdroj: databáze knih)


Snad se vám moje první recenze líbila. Omlouvám se za chyby. Celkově se tato série nebude bohužel řadit mezi ty TOP knihy. Nijak mě moc nenadchla. Nejlevněji ji najdete na Srovname.cz

                                              Klaudi


Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS