Recenze: Oko za oko

pátek 7. dubna 2017

Ahoj,
vítáme Vás u naší další společné recenze, tentokrát na knihu, jenž proletěla knižními Instagramy jako rychlá střela. Pokud se rozhodujete jestli si ji přečíst nebo ne, tak tahle recenze by vám měla pomoct. Směle do ní!
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian

Rok vydání u nás: 2017

Žánr: Dívčí romány, Young adult

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 272

Něco o MK knihkupectví

Kde ho najdete se dozvíte níže na mapce. Narazíte tam na velmi milé prodavačky a pokud příjdete ve čtvrtek tak i 15% slevu na vše. Ohromí vás široký výběr knih. Prostě doporučujeme. V tomhle knihkupectví už nám půjčili jednu knihu, První konec, a na ni najdete recenzi zde

Děj

Tři holky, Kat, Lillia a Mary, jsou každá úplně jiná, ale každá někoho nesnáší, i když z jiného důvodu. A lidem, kteří je ranili nebo jim udělali ze života peklo, se chtějí pomstít.
  Mary se před sedmi lety odstěhovala kvůli jistému klukovi, ale vrátila se, aby se všemu postavila čelem. Ale dotyčný ji ještě víc naštval (jestli to vůbec šlo) a ona se mu chystá ublížit stejně.
  Kat se chce pomstít své bývalé nejlepší kamarádce, která ji odkopla a na každém kroku ji pomlouvá. Už na začátku není těžké poznat, kdo ta bývalá kamarádka je. Kat je rebelka, jak se Klaudie ještě zmíní, mně byla hodně sympatická. S odplatou všechno odstartovala právě ona.
Lilliina rodina je poměrně bohatá. A ona se podle toho chová. Ale ani to jí nezakáže nesmírně milovat svojí rodinu a hlavně sestru, kvůli níž přistoupí na Katin nápad. Bojí se totiž, že jí ublížil jeden kluk a ona mu to oplatí.


Ukázka

Pohled MARY

Rennie se narovná. Druhé holce - Kat - strne úsměv na tváři. "Jak jsi brečela a pořád ses mě snažila obejmout? Tak abys věděla, já celou dobu myslela jen na to, jak ti vždycky páchne z huby, i když sis zrovna vyčistila zuby. A když jsi konečně vypadla, strašně se mi ulevilo, že už ten smrdutej dech nikdy neucítím."
     Kat stiskne rty. Chce něco říct, ale nedokáže to. Vidím jí to ve tváři, vidím jí to na očích. Začne chrchlat a já mám nejdřív pocit, že se snaží zadržet slzy. Ale pak se lehce zakloní a plivne Rennie do obličeje obrovský flusanec.


Obálka

Tak ta naše česká je podobná té z originálu, akorát má jiný styl písma. Můžeme na ni vidět tři dívky. Úplně vlevo sedí Kat, vedle ní Mary a nakonec vpravo Lillia. Jejich vzhled mi úplně sedí na jejich charakter. Kat je takový rebel, zato Mary je jejím pravým opakem. Takový andílek to je. No a Lillia pochází z bohaté rodiny. 





Můj názor - Klaudi

Typický středoškolský příběh. Knížku řadím do velice jednoduchého čtení. Ryzí oddcehovka. Četla se sama, měla jsem ji přečtenou docela rychle. Jenny Han se řadí do mých oblíbených autorů vůbec. Její styl psaní je poutavý a hlavně odlišný od všech ostatních. Druhá autorka je pro mne velká neznámá, takže nemohu posoudit. Stejně by mě zajímalo, jak můžou dva lidi psát jednu knihu takového typu. 


Můj názor - Klárka

Abych se neopakovala, tak hned z kraje napíšu, že Jenny Han je úžasná spisovatelka a já od ní přečetla skoro všechno, což můžete vědět i z minulého článku Co si hodláme přečíst. Oko za oko jsem přečetla během víkendu. Byla to neuvěřitelná knížka a, i když je to poměrně časté téma (kdo by se někdy nechtěl někomu pomstít), bylo to originální. Kat mi byla asi nejsympatičtější, tak trochu z osobních důvodů. (Kdo mě zná asi chápe.) Ale hlavně nápady těch tří středoškolaček byly neuvěřitelné.

5 věcí, které by jste měli vědet o knize:

 1. Všechny tři bydlí na ostrově Jar, který je proslavený tím, že na jeho území nenajdete jediný obchodní řetězec nebo centrum.
 2. Lillia, Kat ani Mary nemají naprosto vůbec nic společného.
 3. Lillia a Kat byly nejlepší kamarádky. Ale Lillii se pomstít nechce.
 4. Mary je jedináček a na ostrově bydlí se svou tetou.
 5. Kat je ta rebelka, o Lillii by se dalo říct, že je namyšlená a Marry tichá.

Pár slov o autorkách

Jenny Han

Narodila se a vyrůstala v Richmondu ve státě Virginia. Nyní žije v Brooklynu. Studovala na "University of North Carolina at Chapel Hill" a v "New School in New York City" získala titul MFA v Psaní pro děti. zdroj
Siobhan Vivian
Narodila se v New Yorku a vyrůstala v Rutherfordu ve státě New Jersey. Siobhan navštěvovala University of the Arts, kde absolvovala s titulem v Psaní pro film a televizi. Získala titul MFA v tvůrčím psaní: dětské literatury od The New School University. Pracovala jako redaktorka několika New York Times, nejprodávanější romány na Alloy Entertainment, scenárista pro Disney Channel, a v současné době vyučuje psaní mládež na University of Pittsburgh. zdroj

Hodnocení

Rozjezd: 7%
Těšení na čtení: 10%
Sympatie postav: 9%
Styl psaní: 10%- Jedinečný styl psaní.
Nápad: 9%
Nudné pasáže: 7%
Popis: 10%
Předvídatelnost: 10%
Jak mě bavila: 10%
Očekávání: 10%
______________
Celkem: 92%


Jsme moc rády, že jsme měly příležitost napsat tuhle recenzi a ještě jednou moc děkujeme MK knihkupectví. Do komentářů nám napište, jak se vám recenze, případně kniha, líbila.

Děkujeme za přečtení:
Klárka a Klaudi


Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS