Recenze: trilogie Labyrint

úterý 5. září 2017

Ahoj,
po dlouhé době článek a to recenze na knihu, která mne naprosto uchvátila. Vyrazila mi dech a nechápu, jak jsem mohla ji přehlížet. Zprvu mne odrazoval počet stran, jelikož je knížka opravdu mohutná. Nějak se mi do ní nechtělo. Po přečtení můžu s klidem říci, stálo to za to. Níže si přečtete děj prvního dílu svazku, jelikož průběh dalších dvou částí by byl obrovský spoiler.
Autor: James Dashner
Série: Labyrint (1.-3.)
Originální název: Maze Runner - omnibus edition
Žánr: Sci-fi, fantasy, young adult
Rok vydání: 2015
Počet stran: 736
Nakladatelství: Yoli

Děj

Thomas se probudí upostřed kovového čehosi a jediné, co si o sobě pamatuje, je jeho křestní jméno. Jakmile se otevřou dveře, Thomas spatří několik kluků. Zmatený vůbec neví o co jde. Záhy je mu vysvětleno, že se nachází na Placu, který je uprostřed Labyrintu, ve kterém jsou drženi.
 Labyrint každou noc mění své chodby a Plac na noc ochrání obrovská stěna před rmuty, kteří vylézají v noci, aby zabili vše, co jim příjde do cesty. 
Každý Placer vykonává svoji práci. Někteří pěstují obilí, jiní chovají zvířata, pár se jich stará o úklid. Thomase však zaujmou nejvíce běžci. Každý den běží do Labyrintu a hledají cestu ven. Následně v Mapovém bunkru zakreslí, jak ten den vypadal určitý úsek. Thomas vnitřně cítí, že i on musí být běžcem, avšak neví proč.
 Za dva dny od jeho příchodu se objeví v kleci dívka. Vůbec první mezi více jak padesáti placery. Nese vzkaz, který všechny zděsí...

Můj názor

Úžasná trilogie. Styl psaní byl vinikající. V celé trilogii najdete spoustu nových slov, aby taky ne, když se Labyrint nachází v budoucnosti. Vše do sebe zapadá, takže je to spíše náročnější četba na přemýšlení. Autor vymyslel úplně něco nového a skvěle to propracoval. Já jsem z celé trilogie nadšená. Zprvu se mi do knížky nechtělo, ale jakmile jsem ji začala číst, přečetla jsem všechny tři díly naráz. Nevím, co bych tak knize vytkla. Nechci vám tady psát děj dalších dvou dílu, jelikož by to byly spoilery. Autor napsal ještě dva doplňkové díly, které mám taky v plánu. 

Ukázka

,,Sklapni, frase,“ zabručel Alby a stáhl Newta dolů, aby si sedl vedle něho. ,,Ode mě rozumí aspoň půlce slov. Ozval se sporadický smích. Pak se všichni nahrnuli za Albyho a Newta, namačkali se ještě víc a čekali, co řeknou.
Alby rozpřáhl ruce, dlaněmi nahoru. ,,Říká se tomu tady plac, jasný? Je to místo, kde žijeme, jíme a spíme - sobě říkáme Placeři. To je všechno, co- ,,Kdo mě sem poslal? zeptal se Thomas, v němž strach konečně ustoupil hněvu. ,,Jak jsem- 
Ale dřív, než stačil domluvit, Alby vymrštil ruku a popadl Thomase za košili, jak klečel a byl v předklonu. ,,Vstávej, čóne, vstávej. Alby se zvedl a Thomase vytáhl s sebou. 

Hodnocení

Rozjezd: 10%
Těšení na čtení: 10%
Sympatie postav: 9%
Styl psaní: 10%
Nápad: 10%
Nudné pasáže: 10%
Popis: 10%
Předvídatelnost: 10%
Jak mě bavila: 10%
Očekávání: 10%
__________________
Celkem: 99%


Na závěr vám můžu říci, že s hledáním nejniší ceny této knihy vám pomůže srovnávač cen Srovname.cz



Četli jste Labyrint? Jak se vám líbil?


8 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Na tuto sérii už se docela dlouho chystám :) Viděla jsem filmy a ty mě bavily :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Film jsem ještě neviděla, ale prý se hodně liší od knihy. :D

      Vymazat
  2. Miluji tu knihu, také jsem měla zprvu takové pocity, ale vyklubala se z toho naprosto úžasná kniha. Jinak, skvělá recenze, sama bych to lépe nenapsala. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím, to počítání procent je poměrně matoucí... buď piš procenta, anebo body. Napsat, že postavy jsou sympatické na 9 %, je divné. A taky si článek po sobě znovu přečti - máš tam pravopisné chyby :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maximum je 10% minimun 0%. Vyberu na té škále počet procent, ty pak následně sečtu. Je podle mě jednu jestli napíšu 100% nebo 100 bodů. Ano, mám tam chyby, snažím se, ale ne vždy to vidím. Děkuji za komentář.

      Vymazat
  4. Přesně tuhle bichli mám doma a pořád jsem se k ní nedostala...

    OdpovědětVymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS