Recenze: Možná jednou

neděle 22. října 2017

Posloucháte při čtení písničky?
Pokud ano, líbilo by se vám mít songy přímo na míru knížky? Tak šáhněte po Možná jednou. Já zrovna při čtení neposlouchám, ale při tomto jsem udělala výjimku. Když totiž místo očekávaného prologu či první kapitoly na mne vykoukla slova autorky, která sdělují výjmečnost této knihy, tak jsem si řekla proč ne. Avšak při naskenování QR kódu mi místo slibovaných písní zdarma byly nabídnuty písně za peníze. Naštěstí šly přehrát na YouTube. Asi jsem vám příliš nevysvětlila o co přesně jde. Tak tedy autorka spolupracovala s hudebníkem Griffinem Petersonem, který vytvořil nádherný soundtrack k tomuto neobyčejnému příběhu. No a více o knize se dozvíte, pokud budete pokračovat ve čtení.

Autor: Coleen Hoverová

Série: Maybe Someday (1.)

Originální název: Maybe Someday

Žánr: Romány

Rok vydání (v originálu): 2017 (2014)

Počet stran: 2017

Nakladatelství: Yoli

Děj

Sydney oslaví své dvaadvacáté narozeniny poněkud netradičně. S kufrem, na ulici, v dešti, bez přítele a bytu. Krásným dárkem pro ni bylo zjistit, že její přítel ji podvádí s její nejlepší kamarádkou, která prostě byla nejlepší kamarádka a navíc spolubydlící k tomu. Naštěstí se jejím andělem strážným stane soused od naproti Ridge. Nabídne ji volný pokoj v jeho bytě s poněkud zajímavými spoluobyvateli. Výměnou za azyl Ridge chce pomoct se skládáním písinček pro jeho kapelu. Sydney je neskutečně nadšená, vždyť skládá písně pro svou oblíbenou kapelu. Jenže jim jejich práci stěžuje to, že Ridge je neslyšící. Ovšem jejich skládání přerůstá v něco víc. Oba dva se tomu snaží bránit, vždyť Sydney právě zažila rozchod a Ridge chodí s Maggie, kterou zcela upřímně miluje. Sydney ji nehodlá udělat to samé, co se stalo ji.

Můj názor

Jakože pane bože! To bylo tak úžasné. Příběh byl vtipný. Autorka popisuje dokonale emoce dvou hlavních postav. Ze začátku je Sydney zlomená, zdrcená. Postupně však díky Ridgemu opět poznává ty kladné stránky života. Z jeho pohledu můžme vidět jak balancuje mezi Sydney a Maggie. Knížka poukazuje na hluchotu, jak svět vnímá hluchý a jak ho vnímá ten, kdo nemůže s neslyšícím komunikovat jinak než přes papír a tužku, v dnešní době přes smsky. Kniha na mne působila velmi emočně, chvílemi byla velmi dojemná. Zapůsobily na mně v první řadě ty písničky. Dokonale se totiž hodí přímo do té chvíle, která se právě odehrává a vy čtete ten text té písně, k tomu hraje kytara a... prostě úžasný požitek ze čtení. Dále se mi líbilo jakoby moderní pojetí slohu. Ano, asi je to i kvůli tomu, že jsem cílovou skupinou tohoto žánru, ale je pro mne příjemnější číst s neologismy než s archaismy. Samozřejmě se nebráním starším knihám, čtu to, na co mám zrovna náladu. Celkově bych Možná jednou kategorizovala jako moderní román s životními nástrahami. Prostě to není obyčejná osnova typu zakázaná láska, vztah, rozchod, vztah a bla bla bla... Všemi deseti vám proto doporučuji originání Možná jednou, knihu, ve které najdete jak lásku, tak hlubší myšlenky a nádherné písničky.

Ukázka

Sydney
Asi jsem byla v šoku. Jak se ten den mohl takhle zvrtnout? Jak mohla holka, která má nejlepší kamarádku, přítele, peněženku a střechu nad hlavou skončit se zlomeným srdcem a nahá v cizí sprše, ze které teče už studená voda, a zírat půl hodiny do zdi? Přísahám, že jestli je tohle nějaký nepovedený narozeninový vtípek, tak už nikdy s nikým nepromluvím. Nikdy v životě.

Hodnocení

Rozjezd: 10% Prakticky hned na začátku, na první straně, dostane "kamarádka" vynadáno.
Těšení na čtení: 9%