Na téma: Nesuď knihu podle obalu

středa 29. listopadu 2017

Ahoj!
Jak už to někdy bývá jsme tady s novou rubrikou, kterou jsme pojmenovaly Na téma. O co přesně půjde? Když tento blog píšeme dvě, tak jsme se rozhodly to šikovně využít v tom smyslu, že si budeme navzájem říkat témata na články do tohoto formátu. Například dnes se rozepíšu o tom, jestli soudím knihy podle obalu a na konci napíšu Klaudii téma na její článek, který bude muset napsat do tří týdnů. Součástí článku budou i fotky, které by se měly aspoň trochu věnovat tématu. A tam zase určí námět mně a tak to bude pokračovat. Doufám, že jsem to vysvětlila dostatečně. Pokud ne, tak to určitě pochopíte za pochodu. 
Jak už jsem psala, dneska se rozepíšu o tom, jestli soudím knihy podle obalu, na což se podle mně nedá odpovědět jednoslovně. Vlastně to vypadá na dlouho...

Začnu tak trochu obecněji. Není kniha jako kniha. Když jste v knihovně nebo knihkupectví, tak se buď díváte po titulech, které znáte, a hledáte určité knihy; nebo hledáte knihu, která vás zaujme. No a je logické, že prvně sáhnete po knize, která má hezkou obálku. Taky záleží na věkové kategorii, protože je samozřejmé, že mně se bude líbit něco jiného než mému desetiletému já. Další kritérium je vkus každé osoby. Mně se nelíbí ani stejné knížky jako mojí sestře... Ale tohle asi není to na co se Klaudie ptala.


Takže co já a výběr knih? První, co mě zaujme, je obálka, ale myslím, že je to úplně normální. Zároveň s obálkou se kouknu na název, dále si přečtu anotaci. Což znamená, že když mě nezaujme obálka, tak se na knížku nezaměřím (není to nejsprávnější přístup, ale prostě to tak mám). Jestliže má kniha hezkou obálku a neodradí mě název, tak si knížku otevřu a přečtu si anotaci. A v tomto bodě zařadím knihu do některé z pomyslných skupin.

Skupiny dělení knih:
1. To si musím přečíst. Půjčuju! (Kupuju!)
2. Tak někdy si to přečtu, ale má to čas.
3. Ještě to promyslím.
4. Kašlu na to. Nestojí to za to.

Moje nejoblíbenější nakladatelství je CooBoo a tak nějak už podle obálky poznám, jestli to vydalo CooBoo nebo ne. Nikdy to není stoprocentní, ale začala jsem si všímat různých odlišností, podle kterých si řeknu jestli ta knížka vůbec stojí za to přečtení. A ani od CooBoo nemám přečteno úplně všechno. Dokonce jsem si ještě nepřečetla ani Sirénu, která mi v knihovně leží už tak dlouho a má perfektní obálku.

Ale to už je jiné téma. Pokud se ohledně mně a obálek chcete ještě na něco zeptat, tak mi napište do komentářů, ráda vám odpovím.

A na co se můžete těšit příště u Klaudie? U obálek ještě chvilku zůstaneme, bude to na téma Podle Klaudie dokonalá obálka. Je jedno jestli nějakou knihu vybere, nebo vytvoří úplně novou obálku.


4 komentáře:

  1. Pěkný článek :) Také mě hezká obálka vždy zaujme :) Pak mrknu na anotaci a podle toho se rozhoduji jestli knihu musím mít nutně, půjčit si ji v knihovně nebo mi stylem psaní nesedí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Příjemný článek.
    Také já se nechám okouzlit obálkou. Teprve, když mě osldoví obálka,vezmu si knížku do ruky.Nahlédnu do anotace,pak si přečtu malý kousek, a až nyní se rozhodnu jestli jí chci nebo ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Někdy jsou dobré i knížky s nezajímavou obálkou, ale potom to není ono :)

      Vymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS