Recenze: Falešný polibek

neděle 19. listopadu 2017

Po dlouhé době máme zase jednu společnou recenzi. A dnešní recenzovanou knížkou je Falešný polibek, jak už jste asi poznali. Nová fantasty trilogie obletěla knižním světem, a tak jsem ani my nemohly zůstat pozadu. V dnešním článku se tedy dozvíte náš názor na tuto krásnou knížku.



Autor: Mary E. Pearsonová

Série: Kroniky pozůstalých (1.)

Originální název: The Kiss of Deception

Žánr: Young adult, fantasy, dívčí romány

Rok vydání u nás (v originálu): 2017 (2014)

Počet stran: 368

Nakladatelství: CooBoo

Děj

Lia je první dcerou krále a královny Morriganu. V rámci udržení
dobrých vztahů se sousedním králostvím se má mladá Lia provdat za prince, kterého v životě neviděla. Samozřejmě se jí to nelíbí, proto se rozhodne utéct společně se svou služebnou a zároveň nejlepší kamarádkou Pauline pryč na venkov, kde si najdou práci a ubytování u Paulininy tety v hostinci. Lia se rychle zabydluje. Nemá problém s práci v hostinci, i když je princezna. Po pár dnech práce navštíví hospodu dva zajímaví pání. Farmář a prodejce kožešin. Lia však netuší, že jeden z nich dostal úkol ji zabít a že ten druhý je princ, kterého si měla vzít. Když se s nimi seznamuje, rozehrává tak nebezpečnou hru.

Můj názor - Klárka

Kniha se mi moc líbila. Jenže mi přišla trochu zdlouhavá a i když měla zajímavý děj a líbil se mi styl psaní autorky, nedokázala jsem se začíst. Ale pravděpodobně to bude menší  čtecí krizí a rozhodně si chci přečíst i pokračování. Nejen proto že měla knížka otevřený konec.

Můj názor - Klaudie

Takže dostala se mi rukou tato fantasy kniha. Autorka píše totálně úžasně, ale né moc čtivě. Rozvíjí se tady nový svět, nové jazyky. V takovém zárodku zde najdete i magii, kouzla. Králoství Morriganu je oplétáno spousty tradicí, stejně tak i další dvě Dalberck a Venda. Právě do Dalbercku se měla Lia provdat. Skoro za každou kapitolou najdete výňatek ze starodávných textů Pozůstalých. Styl psaní byl opravdu nádherný, ale občas se mi moc nešlo začíst. Celkem jsem se nemohla zorientovat kdo je kdo. Kdo zabiják a kdo princ. Až do půlky knížky jsem si to myslela naopak.

Ukázka

,,Díky za cider, slečno...?“ Obchodník udělal významnou pauzu. ,,Slyším na Liu,“ odpověděla jsem. ,,A vy jste?“ 
Připadalo mi, že se rozmýšlí, než konečně odpověděl: ,,Kaden.“ Otočila jsem se rybáři a čekala na jeho představení. Ten místo toho poválel moje jméno na jazyku jako zrnko kukuřice, které mu předtím uvízlo mezi zuby. ,,Lia. Hm.“ Pomalu si zamnul týdenní strniště. ,,Kaden a...?“ pobídla jsem ho a se stisknutými zuby se usmála. Budu dál zdvořilá, i kdyby mě to mělo zabít. Dneska jsem si nemohla dovolit další scény s hosty, zvlášť když jsem v zádech cítila Berdin pohled. 
Jeho chladný pohled se zvedl k mým očím a naklonil bradu ke straně, jako by mě vyzýval k souboji. Kolem očí se mu rozprostřey jemné vejířky vrásek, když odpověděl. ,,Rafe.

7 věcí, co by jste měli o Falešném polibku vědět

1. Lia je zkratka z jejího jména. 
2. Lia se má provdat za prince z jiného království, aby potvrdili mír. 
3. Lia před vynuceným sňatkem uteče.
4. Ve městě Liina nového bydliště se objevují dva kluci, Kaden a Rafe. Jeden z nich je princ a jeden zabiják.
5. Kroniky Pozůstalých proto, že je to dystopie a zbylím obyvatelům se říká právě Pozůstalí.
6. Kniha je psána ze tří nebo z pěti pohledů. (Podle toho jak to vezmete.)
7. Protože až do poloviny knížky není upřesněno který je princ a který vrah.


MK knihkupectví

Najedete ho v obchodním domě Elán, jenž se nachází v Havířově. Kromě knih si můžete koupit i různé krásné záložky a mají zde i široký výběr antistresových omalovánek. Novinky tady najdete a nemusíte se bát, že by nebyly. Více se dozvíte na jeho Facebooku.

Hodnocení

Rozjezd: 9%
Těšení na čtení: 7%
Sympatie postav: 10%
Styl psaní: 10%
Nápad: 10%
Nudné pasáže/čtivost: 7%
Popis: 10%
Předvídatelnost: 9%
Jak mě bavila: 8%
Očekávání: 8%
_______________
Celkem: 88%

Četli jste Falešný polibek? Jste spíše pro Kadena nebo Rafa?
Děkujeme za přečtení ♥


2 komentáře:

  1. Povedená recenze :) Knihu jsem četla a moc se mi líbila :) Už se těším na pokračování :)

    OdpovědětVymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS