Recenze: Na lovu

středa 21. března 2018

Ahoj,
po nějaké době se zase vydíme u recenze. Avšak tato kniha si mi zase tak moc nelíbila. Viděla jsem v poslední době všude a všichni jí četli, takže má očekávání rostla. Prostě jsem si ji musela přečíst. A po dočtení mám strašnou chuť se s vámi podělit o svůj názor a dojmy. Takže tedy, jak se mi vlastně líbil retelling Krásky a Zvířete?

Autor: Megan Spoonerová
Série: -
Originální název: Hunted
Žánr: Fantasy, Young adult
Rok vydání u nás (v originále): 2018 (2017)
Počet stran: 328
Nakladatelství: CooBoo

Děj:

Jeva neboli Kráska žije v honosném domě svého otce. Spolu s ní i její dvě sestry. Jeva je z nich však nejmladší. Otec byl nejlepším lovcem v okolí a učil jí svému řemeslu. Jeva proto naprosto miluje les a lov. Cítí se tam jako doma. Jenže záhy otec příjde o veškerý majetek a tak se všichni musí přestěhovat daleko od civilizace do srubu v lese. Otec chodí lovit, aby je nějak uživil. Jenže jednou se nevrátí. Jeva se ho vydá hledat, narazí však na Zvíře.

Můj názor:

Představte si nit jak je natažená rovně na zemi. Rovná, dlouhá, obyčejná a fádní čára. Dámy a pánové, to je děj Na lovu. Normální knížka má nitku klikatou, zauzlovanou a hodně spletitou. Na lovu ji má rovnější než pravítko. Jakože celou knížku čekám a čekám (viz instastories), kdy příjde boom. A ono to nepřišlo ani v poslední větě poděkování. Já blbá jsem se nechala strhnout davem. Jakože jó všichni to teď čtou a chválí, to musí být úžasná knížka a ta obálka pane jo. Jedinná chvíle, kdy jsem z ní byla nadšená byla, když mi ji paní v knihovně pípala na vypůjčku.

Jakože nebylo to zase tak špatné, ale ten děj prostě plynul a nic se nedělo, prostě chvílemi mi podvědomí říkalo: aha tady se něco v uvozovkách děje. Ale oči to neviděly. Já jsem se tak nemohla dočkat až to dočtu. Ten příběh nebyl barevný. V podstatě autorka zkopírovala originální Krásku a Zvíře, trošku to poupravila, přidala magii a tadá, na čtěte. Musím ale uznat, že jsem si zamilovala lišáka Borovoje. Toť vše. Asi jsem velmi negativistická, ale mě to tak zklamalo. Ach jo. Stále mi nedocházejí proč něco bylo v knize tak či onak. Docela dost informací, které zůstaly nedořečeny. Prostě ne.

3 věci, které by jste měli o knize vědět

1. Kniha je psána v zvláštní er-formě z pohledu Jevy.
2. Před každou kapitolou jsou jakési myšlenky Zvířete.
3. Zvíře o sobě mluví a uvažuje v množném čísle.

Pro koho je určená:

Pro velmi, velmi nenáročné čtenáře. Čtete málo a jste ve věkové kategorii young adult? Můžete to zkusit.

Hodnocení:

Rozjezd: 8%
Těšení na čtení: 5%
Sympatie postav: 8%
Styl psaní: 6%
Nápad: 5%
Nudné pasáže/čtivost: 5%
Popis: 9%
Předvídatelnost: 5%
Jak mě bavila: 4%
Očekávání: 2%
___________________
Celkem: 57%

Přečetla jsem si hodnocení na Databázi knih a musím říct, že tam jsou poněkud jiné názory, takže jak se vlastně líbila vám? Chystáte se ji číst? Jestli ano, tak se podívejte na Srovname.cz, kde se dozvíte nejlepší cenu.